SF Forum Celebrating Int'l Women's Day - A Woman's Place is in the Struggle

March 08, 2019 at 7:00pm - 9pm
PSL Office
2969 Mission St
San Francisco, CA 94110
United States
Google map and directions

While carrying out a vicious assault on women's rights here, the Trump administration is threatening a new war on Venezuela. Such a war would cause immense suffering for the Venezuelan people, particularly women. The vital social programs established by Venezuela’s Bolivarian Revolution that provide free education and healthcare, and subsidized housing and food programs will be overturned. Women have played a key role in building these revolutionary programs and are standing along with their brothers against U.S. threats.

Throughout history, women have led struggles for justice, not just for their own liberation but for the liberation of all workers, from the abolition of slavery to anti-colonial struggles to women’s equality and workers’ rights. Join us for presentations on women fighters of the past and present at home and abroad.

$3-10 donation, no one turned away for lack of funds.
Refreshments provided. Wheelchair accessible.

Share the Facebook event page



Viernes, 8 de marzo, 7pm
2969 Calle Misión, SF

Celebrando el Día Internacional de la Mujer
El Deber de la Mujer es en la Lucha

Mientras se lleva a cabo un ataque atroz contra los derechos de las mujeres aquí en los Estados Unidos, la administración de Trump está amenazando con una nueva guerra en Venezuela. Dicha guerra causaría un inmenso sufrimiento humano para el pueblo venezolano, y en especial para las mujeres. Se anularían los programas sociales vitales para la población establecidos por la Revolución Bolivariana de Venezuela que le ofrecen al pueblo educación y atención sanitaria gratuita, además de vivienda y alimentos a precios subsidiados. Las mujeres han desempeñado un papel fundamental en el desarrollo de estos programas revolucionarios, y en apoyo de la revolución rechazan las amenazas de los EE.UU.

A lo largo de la historia, las mujeres han liderado luchas por la justicia, no solo por su propia liberación sino por la liberación de todos los trabajadores, desde la abolición de la esclavitud hasta luchas anticoloniales, por la igualdad de las mujeres y por los derechos de los trabajadores. Acompáñenos para una plática sobre las mujeres combatientes del pasado y el presente, aquí y en el extranjero.

Se solicita una donación de $3 a $10. Todos son bienvenidos con o sin fondos.
Habrán antojitos. Acceso para silla de ruedas.

CONTACT
Party for Socialism and Liberation · · 4158216171

Please enter your number of registrations

Go to Top